موضوع آب باید برای دانش‌آموزان نهادینه شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: موضوع آب به‌عنوان یک نعمت خدادادی باید برای دانش‌آموزان نهادینه شود.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "اسفندیار چهاربند" روز سه‌شنبه 29 مهرماه 93 در جریان امضای تفاهم‌نامه طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) بین شرکت آب منطقه‌ای تهران و اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار کرد: باید آموزش و پرورش تهران در این طرح که به‌طور عمده فرهنگ‌سازی در مصرف آب و تغییر نگاه به آب است، مشارکت کند تا موضوع آب برای دانش‌آموزان نهادینه شود.

چهاربند با بیان اینکه موضوع آب تنها نباید به کتاب‌های درسی خلاصه شود، گفت: اکنون آب در جهان در برابر نفت مطرح می‌شود و یکی از ابزارهای مهم گفتگوی سیاسی است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. 

وی تصریح کرد: قیمت آب در کشورمان با هیچ کالایی قابل مقایسه نیست و بسیار متفاوت است. درواقع تولید آب خام توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران و فروش آن به آبفا بین 30 تا 40 تومان است و پس از تصفیه توسط آبفا، به 300 تومان برای هر مترمکعب می‌رسد و این قیمت به مردم فروخته می‌شود.

چهاربند سپس افزود: این درحالی است که قیمت یک بطری آب معدنی یک لیتری در کشور در حدود 800 یا 900 تومان تمام می‌شود که اگر یک مترمکعب را حساب کنیم، در حدود 900 هزار تومان می‌شود و این تفاوت قیمت بسیار بالا است. درواقع مردم باید بدانند که این یارانه دولت در بخش آب به آنان است. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: آب یکی از عوامل مهم و کلیدی در توسعه کشورها محسوب می‌شود و باید به آن توجه ویژه‌ای شود و آموزش و پرورش نیز بر خود لازم می‌داند تا در طرح داناب به‌صورت جدی مشارکت کند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید طوری تربیت شوند که در زندگی شخصی و اجتماعی نگاه تازه‌ای به آب داشته باشند و حفاظت از آن را به‌صورت جدی مدنظر قرار دهند. 

چهاربند با بیان اینکه اگر در فرهنگ‌سازی استفاده درست از آب مشارکت کنیم، به دولت و کشور کمک کرده‌ایم، تصریح کرد: نگاه آموزش و پرورش شهر تهران به طرح داناب اهمیت و تاثیرگذاری آن است و به هیچ عنوان نباید آن را یک طرح تشریفاتی به حساب آورد و مدیران باید همواره به این نکته توجه کنند.

چهاربند ابراز امیدواری کرد: به شکل موثری به حفاظت کمی و کیفی منابع آب در استان تهران کمک و در نگهداری از این منبع خدادادی نقش ایفا کنیم. 

در پایان این آیین، تفاهم‌نامه اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) به امضای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران رسید.

کد خبر: 1586
  تاریخ خبر : 1393/07/30
 کاربر روابط عمومی
 476