اسدی: آموزش 68 دانش آموز در کارگاه طرح احیاء و تعادل بخشی استان تهران

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران از برگزاری کارگاه آموزشی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی استان برای 68 نفر از دانش آموزان تهرانی در سد لتیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "جواد اسدی" امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای بخش اطلاع رسانی و آگاه سازی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و همچنین طرح دانش آموزی نجات آب یا داناب امروز (چهارشنبه)، تعداد 68 نفر از دانش آموزان پسر مقطع هشتم متوسطه در محل سد لتیان و در کارگاه آموزشی به همین منظور حضور یافتند.

اسدی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز از مدرسه صالحین واقع در منطقه سه تهران در کارگاه آموزشی و اطلاع رسانی حضور یافته اند، گفت: با هماهنگی های بعمل آمده با آموزش و پرورش شهر تهران و همکاری شرکت آب منطقه ای تهران، نخستین کارگاه آموزشی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی استان در سال تحصیلی جدید برگزار شد. 

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی دانش آموزان با مولفه هایی چون چرخه آب، چیستی و اهمیت آب های زیرزمینی و روش های مدیریت، صرفه جویی و حفاظت از آب و به ویژه خطرات و آسیب های فراوان چاه های غیرمجاز در استان تهران آشنا شدند.

به گفتی وی، استفاده از انیمیشن، آموزش مشارکتی، پرسش و پاسخ و برگزاری مسابقه به همراه اهدای جوایز نفیس از جمله ابزارهایی است که در این کارگاه آموزشی استفاده شده است.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اهداف مهم اجرای آموزش ها و اطلاع رسانی در طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه و اجرای بخش اطلاع رسانی و آموزش در طرح ملی احیاء و تعادل بخشی، افزایش آگاهی عمومی و تربیت نسلی برای آینده کشور است که با مسائل و موضوعات مهم مدیریت و حفاظت از آب به خوبی آشنا باشد و از این آگاهی در کاهش چالش های آبی کشور استفاده نماید.

اسدی با اشاره به اینکه در حاشیه کارگاه آموزشی، بازدید از تاج سد لتیان برای دانش آموزان برگزار می شود، گفت: قرار است تا در حاشیه این کارگاه، دانش آموزان از تاج سد لتیان بازدید نمایند تا با مشخصات و اهداف احداث این سد مهم و تاثیرگذار در تامین آب شرب تهران بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای تهران آمادگی دارد تا در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و همچنین معرفی ظرفیت های آبی استان، میزبان مدارس استان تهران در سدهای لتیان، امیرکبیر، لار و طالقان باشد.

گفتنی است، در سال های گذشته، کارگاه های مشابهی برای دانش آموزان مدارس تهران برگزار شده بود و این کارگاه آموزشی و اطلاع رسانی، نخستین کارگاه ویژه دانش آموزان در سال تحصیلی جدید می باشد.

کد خبر: 1590
  تاریخ خبر : 1394/08/06
 کاربر روابط عمومی
 419